marți, 19 mai 2009

Cuibul Dorului - Padina si inapoi.. cu bicicletele fcourse

Nu as scrie despre toate iesirile mele cu bicicleta pe munte, daca nu ar fi ceva nou de fiecare data.

Am ales ziua de duminica 17 mai 2009, deoarece ziua precedenta a fost rezervata pentru un hiking pe ruta Predeal - Clabucet - Susai - Predeal. Ce relevanta are? Duminica am fost rupt de oboseala, cu nesomn si tot tacamul.

Asa ca am luat-o usor, mai ales ca la grupul format din 3 persoane a luat parte si un bun prieten care nu a mai pus piciorul pe o bicicleta de 2 ani. El este dovada concreta ca se poate!

Spuneam intr-un post nu foarte vechi ca va urma un traseu din Sinaia spre Pestera, pe la Bolboci, Babele, Piatra Arsa si inapoi in Sinaia. Am simplificat acest traseu ca sa-l putem parcurge lejer intr-o singura zi, astfel incat am plecat de la Cab. Cuibul Dorului, am trecut pe la Bolboci si am ajuns foarte aproape de Padina, apoi ne-am intors pe unde am venit.


Bike route 184702 - powered by Bikemap


Spuneam ca tot timpul se intampla ceva nou. Ca sa va tin putin in suspans, o sa trec rapid prin revista ceea ce se intampla mai tot timpul: am ajuns acolo, ne-am descarcat bicicletele din masini, ne-am pregatit echipamentul si proviziile de drum si am plecat. Am urcat, am coborat, iar am urcat, am mai coborat putin, dupaia drum relativ drept si intr-un final ingineria inversa. Pana aproape de barajul de la Bolboci am mers pe drum pietruit, apoi am mers pe un teren de pamant tasat, cu cateva denivelari pe ici pe colo. Vremea a fost ok, soare cu cativa nori...


...pana a inceput sa ploua. Nici nu am inceput bine drumul de retur, iar ploaia deja a udat bine drumul cat sa il transforme pe alocuri intr-un namol in care puteai foarte usor sa te impotmolesti... cu o masina :D insa noi, fiind cu bicicletele, treceam de nu aveam treaba. Chiar nu ma deranja faptul ca aveam hanoracul putin udat, atata vreme cat imi testam capacitatile bicicletei in conditii ceva mai aspre. Acum, nu stiu care ar putea fi legatura dintre un traznet si cadrul de aluminiu al bicicletei mele... insa am preferat sa nu aflu asta, deci am stat 30 de minute la cabana de la Bolboci pana s-a oprit ploaia si am putut pleca mai departe.


La un moment dat am ajuns din urma un grup de alti 3 biciclisti. Am crezut ca sunt super tari cand au luat-o pe drumul Moroieni - Scropoasa... insa gandurile mele de lauda nu au durat mult caci s-au intors la rascruce, pe motiv ca gresisera drumul. Oricum, simplul fapt ca mai era cineva cu bicicleta pe munte mi-a lasat un sentiment pozitiv. Pur si simplu au fost debusolati de semnele din poza de mai jos, gandite in modul 'cate unul in functie de drumul de pe care vii'.



De data asta nu am aplicat codul piratilor, deci ne-am mai uitat si in spate dupa prietenul nostru incepator. Ce e drept, mai mult a impins la bicicleta decat sa pedaleze. Cunoscatorii stiu ce dureri iti poate cauza o sa, oricat de moale ar fi ea, in conditiile in care nu ai mai mers pe bicicleta de ceva vreme ;) drept urmare, prietenul in cauza a evitat sa se duca a doua zi la serviciu unde, teoretic, ar fi stat pe scaun toata ziua.

Iarasi un lucru nou, cei 3 biciclisti de la rasarit au adus dupa ei si un caine localnic, care se pare ca era atat de grabit, incat a ales sa mearga cu noi mai departe pe motiv ca aveam un ritm ceva mai rapid, cred eu. L-am recompensat cu sandvisurile ramase si cateva bucatele de ciocolata. Cred ca ciocolata aia i-a dat energia necesara pentru a cobori pe ultima portiune alergand cot la cot cu noi. Insa era vorba doar de cateva bucatele de ciocolata, asa ca a ramas cu alti turisti opriti cu masina ceva mai jos, aproape de cabana de unde am plecat.

In sfarsit, am ajuns de unde am plecat, am impachetat bicicletele, ne-am schimbat de hainele ude si mozolite, am halit ce ne-a mai ramas... cu totul cam 45 de minute. Suntem in masina, pregatiti de plecare. Moment in care apar si cei 3 biciclisti care erau de fapt 5. Ceilalti 2, din cate am inteles, erau mai in urma cand grupurile noastre s-au intrepatruns. Mergeau mai departe spre Sinaia.

3 comentarii:

  1. salut,

    Mersi mult pentru descriere, ne-a ajutat sa ne facem o idee calumea despre traseu, cred ca tot tu l-ai pus si pe bikemap :)

    Spor la pedelat in continuoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce GPS aveti si ce soft / harti folositi?

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Gabi Solomon: cu cea mai mare placere, asta era si intentia! de hartile de pe bikemap.net se ocupa buldozeru

    @ addatwork: Avem un Nokia E60 si un Nokia N80 pe post de GPS. Folosim Garmin Mobile XT pentru SymbianOS v3 cu harta R.O.A.D.2006. Traseele le compunem initial pe bikemap.net si de acolo exportam fisierul GPX pentru eventuale verificari la fata locului

    RăspundețiȘtergere