sâmbătă, 30 mai 2009

Deschide ochii cand conduci.. si nu numai

Cam asa ar trebui sa sune un apel la domolirea accidentelor din traficul rutier bucurestean, si ma refer la TOTI cei care participa la traficul rutier (conducatori auto, pietoni, motociclisti, biciclisti samd).

In mod particular vreau sa fac referire la ce mi s-a intamplat ieri: clasicul accident pe care majoritatea biciclistilor l-au simtit pe propria piele macar o data in experienta lor. Pentru mine a fost a doua oara. Circuland pe sosea, pe trotuar nefiind voie ca biciclist, se intampla sa ajungi in dreptul unei masini parcate (de obicei neregulamentar) pe dreapta. Taman atunci, soferului i se nazare sa coboare. Si cum poate el saracul sa coboare altfel decat deschizandu-ti usa direct in nas? Daca e ud pe jos si mai sunt si masini care circula pe banda imediat urmatoare, iti iei gandul sa mai eviti ceva.

In cazul meu, a fost ud pe jos... deci nu prea a mai contat ca mergeam cu maximum 15km/h. In fractiunea in care am vazut ca se deschide usa, am si franat... insa eram la mai putin de 10 metri de punctul de impact. In partea stanga erau masini oprite la semafor, nu aveam loc pentru manevre de evitare. Din cumulul acestor circumstante am decis sa ma arunc pe jos si las bicicleta sa cada, macar nu ma infig in usa boului. Dintre toate elementele implicate, cel mai avariat a fost creierul conducatorului auto, urmat de elementul eu: zgarieturi, noroi, nervi, moralul la pamant. M-am gandit ca mi se putea intampla chiar mie sa deschid usa fara sa ma uit; as fi intrat in pamant de rusine si mi-as fi cerut mii de scuze, mai ales unuia care a preferat sa plonjeze pe jos printre masini ca sa nu-mi avarieze masina. Insa ce a urmat a fost circul de pe pamant:

Incep cu remarcile conducatorului auto:
- ce ai patit ma?
- de ce nu mergeti ma pe trotuar?
- nu aveti voie pe sosea!!
- unde mi-ai intrat cu bicicleta in masina?
- sa vad daca am vreo zgarietura
- voi biciclistii si motociclistii va credeti regii soselelor
- pe tine nu te apara nimeni!!
- ce sa fac ma?

Si voi continua cu replicile mele:
- nu ai oglinda? vezi ca iti fura aiurea din aerodinamica
- din acelasi motiv din care nici tu nu ai voie cu autovehicoul pe trotuar
- ia citeaza-mi tu din articolul de legislatie care prevede balivernele enumerate de tine
- uite aici o zgarietura (si i-am aratat genunchiul)
si ute inca una (i-am aratat si antebratul)
- (m-am gandit ca are imaginatie hiperactiva si nu vreau sa ii stric delirul)
- boule, esti tras pe dreapta intr-o zona de drum pe care oprirea este interzisa, pe tine cine te mai apara?
- sa fii mai atent, putea sa fie o masina de politie in locul meu

Nu vreau sa generalizez, deci ma voi exprima cat mai diplomat posibil: pentru acei cativa retardati, egocentristi, burici ai traficului bucurestean care probabil si-au luat permisul in Arges, recomand tuturor participantilor legali la trafic sa faca 0chii mari si sa se uite atenti chiar si la capacele de canal pentru ca in special de acolo iti mai poate iesi unul sau mai multi dintre cei mentionati mai sus. De asemenea mare atentie in zona statiei de metrou Brancoveanu unde isi fac veacul astfel de specimene ale traficului, mai ales seara cand ii puteti vedea cocotandu-se inapoi in palmierii lui Piedone, unde acestia isi fac planurile de agresare a participantilor la trafic pentru a doua zi. Tarani la costum, mutre false de intelectuali, mosi mecanizati, drive bots, soferi cu dunga rosie pe parbriz, soferi cu sindromul tourette, exploratori ai misterului oglinizii retrovizoare, volanofilii, soferi ascunsi pe sub volan sau care actioneaza controalele masini de pe bancheta din spate, soferi hiperactivi (ii recunosti dupa stilul frana-acceleratie-frana-acceleratie-frana-acceleratie... ceva mai rapid decat poti tu sa citesti frana-acceleratie-frana-acceleratie..) si nu inchei fara a mentiona mult prea versatul autismus-daltonistus-chiorus-hybridus.

Am uitat sa mentionez ca atunci cand am dat examenul de permis auto tip B, tipa pentru care am fost eu martor la traseu a picat pentru ca nu a dat prioritate unui biciclist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu