marți, 24 mai 2011

22-mai-2011 maraton 70km emmedue

sau mai pe romaneste, mi-am facut cadou de ziua mea o cursa de exceptie :)



in sumar:
eveniment: cupa emmedue - maraton MTB 70km
vremea: soare, aprox 28 grade (30 real feel), pe traseu a plouat dupa ce am terminat eu
traseul: 70.5km, 1170m diferenta de nivel, predominant uscat, cateva balti ramase dupa furtuna din ziua precedenta, cateva zone cu noroi prin padure
organizarea: marcaje bune, puncte de alimentare bine aprovizionate, atmosfera faina in zona de start/finish, inscrierile au intarziat startul
probleme in cursa: presiune prea mare in roti, cateva cazaturi fara drept de replica
clasament: 37/75 general, 8/24 categoria 19-29 men
timp: 4h33m (fix ca la prima evadare :)) )


Bike route 973979 - powered by Bikemap 

cupa in sine s-a desfasurat pe 2 zile. sambata a fost proba de sosea unde nu am participat (desi ma batea rau gandul). a doua zi MTB-ul in cele 2 variante - scurt 35km si lung 70km. organizarea s-a aratat un pic depasita de magnitudinea evenimentului, cu toate astea in 99% din cazuri am numai cuvinte de lauda. de vreo 3 ori la rand am reusit sa ratez marcajul, mai mult din neatentie, dar mi-am reveni rapid pe trasa deoarece eram obisnuit sa vad mereu o panglica sau o sageata, asa ca intorceam in timp util pe drumul bun.
startul a fost intarziat cu vreo 30 min, s-a plecat la gramada indiferent de proba la care erai inscris sau categorie. conform indicatiilor organizatorilor, cei de la tura lunga, adica si eu, trebuia sa stam mai in fata la start... dar mi s-a parut jenant sa trebuiasca sa dau coate si ghidoane ca sa imi fac loc printre toata lumea. am preferat sa plec mai din spate si trag tare pe prima portiune de asfalt (primii 4 km) pentru a obtine o pozitie favorabila si a-mi intra rapid in ritm.
incep urcarile unde castig foarte mult fata de ceilalti, insa pe coborari nu reuseam sa tin in frau bicicleta naravasa. aveam rotile exagerat de umflate si saream din fiecare dambulet. nu mai zic de faptul ca degeaba aveam amortizare cu aer pe furca pentru ca nu facea fata de una singura. as fi putut sa opresc sa mai desumflu un pic rotile, insa memoria de la Defileul Jiului unde am facut pana din cauza rotilor slab umflate ma urmarea. anvelopele, schwalbe rocket ron 2.25 de aceasta data, au fost bune si nu au fost. pe urcari sau drum intins au rulat lin si cu viteza, pe curbe si mai ales in zonele cu pietris am derapat intr-o veselie. norocul meu ca imi sta in instict sa redresez bicicleta cu brio. nu mai zic de zonele impadurite unde nu apucase noroiul sa se usuce si unde puteam sa trag de ghidon in orice directie ca bicicleta tot inainte mergea. asa am luat si prima tranta mai serioasa - derapaj intr-un sant plin de noroi, tentativa de redresare, tentativa de decuplare a spd-urilor, vedeam cum se pune bicileta singura de-a latul drumului si paf, imprastiat prin decor. a doua cazatura mai zdravana mi-am luat-o dupa al 3-lea punct de alimentare, pe o coborare usoara pe single trail, intr-un viraj pe care l-am subestimat, fapt care m-a scos in decor prin iarba deasa si inalta care ascundea multe surprize. ascundea inclusiv un ciob cat pumnu' lu' Dorftei de mare si pe care l-am ratat cu genunchiul la vreo 10-20cm. de aici mai urmeaza o urcare, mult asfalt si coborare pana la finish. desi pe ultima bucata am mers si la plecare, sa mor daca mai recunosteam ceva! in sensul ca era sa ma pierd in ultimu km pe un drum care nu ducea nicaieri
in rest, ar mai fi de mentionat faptul ca am baut aproximativ 5 litri de apa si bauturi izotonice pe toata durata cursei, plus inca vreo 2 litri inainte si dupa.. rinichii mei au fost in extaz! nu mai pomenesc de vezica.. :D
dintre cei cunoscuti (ana, ovidiu, alt ovidiu, bogdan, alt bogdan, monica, marius etc) toti au obtinut rezultate remarcabile, in special cei prinsi de ploaie pe finalul turei lungi :P

3 comentarii:

  1. :) da' ce pretentii ai si tu...cum sa mai recunosti portiunea pe unde mai trecusei o data daca trebuie sa fii concentrat la ce urmeaza, obstacole, gropi, sa ajustezi tot timpul ce reglaje ce trebui ajustate pentru a aborda optim fiecare "eveniment"survenit...
    orele alea de traseu traiesti in afara timpului, memoria se deconecteaza de la orice altceva, nu mai exista decat actiunile pe care le intreprinzi in aca desfasurare accelerata...desi, probabil ca sunt fractiuni de secunda, in timpul cursei, cand iesi di secunda si te vezi "din afara ta", si zambesti

    RăspundețiȘtergere
  2. intr-un fel, e pacat.. ca sunt zone frumoase pe care le "ratez" din cauza asta. din fericire, cu timpul si cu experienta, concentrarea asupra cursei se transforma in automatism, iar atentia pentru peisaj si alte detalii interesante (sau importante, gen traseul pe care urmeaza sa-l parcurgi in sens invers) castiga teren :D

    RăspundețiȘtergere